printlogo




مدارس و دانشگاههای البرز صبح فردا سه شنبه تعطیل شد
مدارس و دانشگاههای البرز صبح فردا سه شنبه تعطیل شد
شناسه خبر : 161254 تاریخ : 1398/9/25 23:58
ستاد اضطرار آلودگی هوای استان البرز اعلام کرد که بدنبال تداوم و افزایش غلظت ذرات آلاینده معلق در هوا ، فعالیت مدارس و دانشگاهها در پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس فردا سه شنبه در نوبت صبح تعطیل است.

تامین نیوز / رییس کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز دوشنبه شب در حاشیه دومین نشست متوالی امروز این کمیته به ایرنا گفت : بررسی های نهایی حاکی از آن است که شرایط استقرار آلاینده ها در استان افزایش یافته بطوریکه با کاهش دید افقی مواجه هستیم و بر این اساس تصمیم نهایی این کمیته برای تعطیلی فردا صبح سه شنبه در سطح مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و مقاطع متوسطه اول و دوم و نیز دانشگاهها و مراکز آموزشی آزاد استان اتخاذ شد. 

علی درویش پور افزود: هنوز تصمیمی برای تعطیلی نوبت عصر مدارس و مراکز دانشگاهی در روز سه شنبه گرفته نشده که فردا صبح پس از بررسی وضعیت هوا از طریق کمیته اضطرار آلودگی استان تصمیمات لازم اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد. 
 پیش از این کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز در نشست بعداز ظهر دوشنبه با بررسی داده های آماری مراکز ذیربط،  تعطیلی مهد کودک ها ، مراکز پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستانهای یاد شده را در نظر گرفته بود. 
وی در عین حال تاکید کرد که در این شرایط نامساعد ، شهرداری ها به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی ها فردا سهشنبه از اجرای پروژه های عمرانی که منجر به تشدید آلودگی هوا می شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری خودداری کنند. 
رییس کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز تاکید کرد: معادن شن و ماسه آلاینده و فعالیت های عمرانی و آسفالت توسط شهرداریها نیز نباید فردا  هیچ گونه فعالیتی داشته باشند.
درویش پور خاطرنشان کرد: استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس و جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.
وی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت هایی که آلودگی هوا را تشدید می کند گفت: خودداری از فعالیت های ورزشی و بدنی و فعالیت های عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها،  سوزاندن لاستیک ، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسائل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.
وی اظهار داشت: اعمال قانون در این روزها به طور دقیق اجرا شود به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارند به جد برخورد شود.
معاون استاندار البرز افزود: دستگاه های امداد رسان، ایستگاههای سیار اوراژانس خود را به ویژه در فردیس،ساوجبلاغ، اشتهارد، کرج و نظرآباد فعال کنند همچنین بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به شهروندان داشته باشند.
درویش پور ضرورت بکارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران استان البرز را مورد تاکید قرارداد و اعلام کرد که  ۶۲ درصد آلودگی هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند که در روز سه شنبه با توجه به شدت آلودگی هوا از تردد حتی اتوبوس های آلاینده نیز باید خودداری شود.
وی تاکید کرد: همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود و شهروندان کرج و فردیس از اتوبوس های عمومی با کرایه نیم بهاء استفاده نمایند.
بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان البرز،‌کیفیت هوای این استان در بیشتر مناطق در حالت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس بوده است. / م.حسینی
در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/161254.html