printlogo




تاریخ‌سازی در وزنه‌برداری زنان؛ جهانفکریان نخستین بانوی المپیکی
تاریخ‌سازی در وزنه‌برداری زنان؛ جهانفکریان نخستین بانوی المپیکی
شناسه خبر : 161372 تاریخ : 1400/4/12 11:23
خروج نام نماینده ساموا از لیست اعزام به المپیک توکیو موجب شد تا «پریسا جهانفکریان» در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری زنان برای نخستین بار سهمیه المپیک کسب کند.این نخستین حضور بانوی وزنه‌بردار کشورمان در المپیک است.

تامین نیوز / پس از کسب مدال برنز «یکتا جمالی» در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در ازبکستان، دومین اتفاق مهم و تاریخی در وزنه‌برداری زنان ایران رخ داد و «پریسا جهانفکریان» به نخستین دختر ایرانی تبدیل شد که موفق به کسب سهمیه المپیک در رشته وزنه‌برداری می‌شود.

 
جهانفکریان اواخر فروردین ماه به خاطر مصدومیت از لیست اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا کنار گذاشته شده بود اما امتیازات وی و کنار رفتن ورزشکار ساموا از جدول گزینشی المپیک موجب شد تا دختر ایرانی رسما جواز حضور در توکیو را کسب کند. دولت ساموا تصمیم گرفته به خاطر شیوع ویروس کرونا تمام ورزشکارانی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند به المپیک اعزام کند لذا نام وزنه‌بردار خود را از لیست خارج کرد.
 
جوانفکریان که به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی ازبکستان را از داده بود اعتراضاتی نسبت به تصمیم فدراسیون و کادر فنی داشت که با تذکر مسوولان وزنه‌برداری مواجه و حتی به کمیته انضباطی هم دعوت شد.
 
با سهمیه جهانفکریان تعداد سهمیه زنان ایران در المپیک توکیو به عدد ۱۱ می‌رسد که  تعداد حضور زنان ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است.
 
منبع: ایرنا
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/161372.html