اقتصادی / شناسه خبر: 60586 / تاریخ انتشار : 1395/8/28 17:13
|
وزیر انرژی و معادن برزیل در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی؛

دولت برزیل علاقمند به گسترش هرچه بیشتر رابطه تجاری با ایران است

در دومین دیدار وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در برزیل علی طیب نیا عصر پنجشنبه با وزیر انرژی و معادن برزیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما برازیلیا :‌فرناندو بزها کولیو فیلیو وزیر انرژی و معادن برزیل در دیداربا علی طیب نیا گفت: روابط برزیل و ایران در حال گسترش  بیشتر از هر زمان دیگری است و حضور وزیر اقتصاد ایران در برزیل که با وزرای مختلف جهت انجام توافق های تجاری و اقتصادی بین دوکشور دیدار و گفتگو میکند کمک میکند تا در جلسه نهایی اجلاس اسناد و تفاهم نامه های مهمی امضا و در نهایت عملی شود.

 
وی گفت:‌  برزیل هم بیشتر از هرزمان دیگری علاقه مند و هم نیازمند به گسترش روابط تجاری خود با ایران است.
ایران از توانایی بسیار خوبی در زمینه های انرژی و نفت و گاز برخوردار است.
 
وزیر انرژی و معادن برزیل با معرفی کارگروه اقتصادی و تجاری خود به هیئت ایرانی افزود:‌  من مطمئن هستم و  دولت جدید ما در این زمینه مصمم است و شکی ندارم که میزان مبادلات تجاری که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد دلار است در آینده نزدیک دوبرابر خواهد شد و با برنامه ریزی هایی که  بین دو کشور انجام شده تا به ۵ میلیارد دلار هم برسد. 
 
فرناندو کولیو فیلیو از گسترش روابط تجاری در دوران تصدی وزارت خود ابراز خرسندی کرد و گفت :‌ ما در دولت برزیل علاقمند به گسترش هرچه بیشتر رابطه تجاری با ایران هستیم و من هم در آینده نزدیک سفری به ایران خواهم داشت نه صرفا برای دیدار و یک سفر بلکه مذاکرات جدی خواهیم داشت تا فرصت های سرمایه گذاری بین دوکشور را عملی کنیم.
 
وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در این جلسه به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در ایران پرداخت و گفت :‌ ایران و برزیل در روابط تجاری موجود مکمل یکدیگرند . هردو کشور یک هدف مشترک دارند و  برای حل مشکل فقر و مشکلات معیشتی مردم خود تلاش میکنند.
 
برقراری ارتباط بین بانک های دو کشور و رابطه کارگزاری از محورهای گفتگوی طیب نیا با وزیر انرژی و معادن برزیل بود. 
 
این جلسه که بمدت یکساعت و نیم طول کشید کارشناسان دوطرف نیز به بحث تبادل نظر در زمینه های مخلتف تجاری  پرداختند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز جمعه 28 آبان ماه، در مراسم اختتامیه مشترک و امضای سند یادداشت تفاهم پایانی اجلاس کمیسیون مشترک و سایر اسناد و تفاهم نامه های همکاری ایران و برزیل و در حضور مقامات این کشور سخنانی ایراد خواهد کرد.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 4

بازدید دیروز : 24

بازدید ماهانه : 208

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299631