تامین نیوز / بهروز کریمی با حضور در اتاق خبر روابط عمومی اظهار داشت: این افراد می توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.
وی افزود: در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می شود کمیته ای تشکیل شده و از همه ابعاد موضوع بررسی می شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می شود و به کارفرما اعلام می شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می شود.
کریمی تأکید کرد: کسانی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی را مربوط به افراد بالای ٦٠ سال و دارای سابقه کمتر از ١٠ سال عنوان کرد و گفت: براساس قانون این دسته از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می توانند سوابق بیمه پردازی خود را تا سقف ١٠ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.
کریمی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی توصیه کرد که واریز حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه پردازی ادامه دهند.