تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161191 / تاریخ انتشار : 1398/5/15 15:21
|
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛

تامین اجتماعی مشکلی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران ندارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان مشکل و دغدغه ای ندارد.

تامین نیوز / به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز سه‌شنبه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی گرچه مانند نهادهای دیگر که متصدی ارائه خدمات هستند، مشکلاتی دارد اما در استمرار خدمات دغدغه و مشکل که نگرانی اساسی ایجاد کند، نداریم.

وی افزود: به طور تقریبی ٩ هزار و ٢٠٠ تا ٩ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان ماهانه هزینه داریم که ۶۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به مستمری ها است و اکنون به جامعه هدف اعلام می‌کنم دغدغه‌ای برای پرداخت به موقع حقوق مستمری بگیران وجود ندارد و منابع ما برای این بخش کفایت می‌کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هزینه‌های درمان در زمان اجرای طرح تحول جهش قابل توجهی پیدا کرده بود تا خدمات ارتقا یابد و به همین علت در بخش درمان معوقاتی داریم که برای تسویه آن برنامه خواهیم داشت.

وی گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه‌های متفرقه، پرسنل و جاری سازمان تامین اجتماعی است و در مجموع همانطور که گفته شد ۸۵۰۰ میلیارد وصولی مستمر حق بیمه داریم.
سالاری ادامه داد: هزار میلیارد تومان باقی مانده را از چند منبع دیگر باید تامین کنیم که یکی از آنها از محل سود سرمایه گذاری‌های سازمان در شستا است. یک محل دیگر سهم کارفرمایی دولت در بیمه‌های حمایتی است که در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و امسال هم در بودجه آمده است.

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان باید تامین شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: برای همسان سازی منابع را باید تامین کنیم تا هر زمان که مراحل اجرای آن آغاز شود، بتوانیم نسبت به تعهد خودمان برای اجرا به موقع این طرح اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور نشست‌هایی با کانون‌های عالی بازنشستگان برگزار شده است تا نسبت به فراهم کردن راهکارهای اساسی آن برنامه ریزی کرده و از این طریق به این تعهد قانونی خودمان عمل کنیم.

بدهکاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف مطالبه داریم، البته به دلیل معوقات و بدهی‌، کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. 
وی اضافه کرد: در مجموع برنامه‌ریزی‌های دقیقی در دست انجام داریم و با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم. اگر دغدغه‌ای در این زمینه وجود دارد هم در ماه های آینده برطرف می کنیم. 

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 1

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 1

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299424