تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161282 / تاریخ انتشار : 1399/8/19 13:20
|

آغاز طرح 3070 از امروز در سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح 3070( ارائه سی خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش هفتاد میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی این سازمان) از امروز در سازمان تامین اجتماعی کلید خورد.

تامین نیوز / به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، دکترمصطفی سالاری در نشستی خبری با اشاره به شروع اجرای طرح «۳۰۷۰»گفت:  نیاز بود سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال گام های جدی بردارد و قبلا هم اقداماتی در این زمینه انجام شده بود. اما در شرایط شیوع کرونا هم نیاز بود که مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی دهیم و هم اینکه کاهش مراجعه مردم باعث کاهش هزینه و همچنین مانع از  اتلاف وقت می شود.

هر هفته چند خدمت غیرحضوری تا پایان بهمن
وی با بیان اینکه این موضوع در ایام شیوع کرونا مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور بوده است، گفت: برنامه ریزی زمانبندی فشرده و مستمر صورت گرفته و امروز زمان شروع این برنامه زمان‌بندی است. از ماه‌های گذشته تمهید مقدمات صورت گرفته و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت قرار است ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش دهد و  به همین علت طرح ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.
سالاری ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمات تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق می‌شود و هر هفته چند خدمت تأمین اجتماعی غیرحضوری خواهد شد و به این ترتیب بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را به شعب کاهش می‌دهد.
 
حذف ثبت درخواست برای کمک هزینه ازدواج
به گفته وی، از امروز پرداخت کمک هزینه ازدواج غیرحضوری خواهد شد و از این بعد بیمه شدگانی که ازدواج میکنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند، زیرا با ثبت احوال در تعامل هستیم و ازدواج های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی انجام و همان روز پرداخت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خدمت دیگر این است که تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیر حضوری استعلام می شود.
 
کاهش ۷۰ میلیون مراجعه با اجرای خدمات الکترونیک
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هدفگذاری ما این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کنیم گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه داریم که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می یابد.  بخش دیگر از مراجعات با طرح نسخه الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.
سالاری با اشاره به شعار طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان "دوشنبه های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰"  عنوان کرد: تا بهمن ماه و هر دوشنبه، دو تا چهار سرویس با آمادگی کامل غیرحضوری خواهد شد.
 
آغاز نسخه نویسی الکترونیک از امروز
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک نیز از امروز شروع می‌شود،  اظهار کرد: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش ها دارد. ما آمادگی کامل داریم و هر پزشکی نسخه نویسی الکترونیک را انجام دهد همان روز سهم سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود ۳۰ درصد سهم داروخانه ها همان روز پرداخت می شود. امیدواریم نسخه نویسی الکترونیکی را با پوشش صد درصدی محقق کنیم و بتوانیم خدمات دهی را بهبود بخشیم.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 8

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 184

افراد آنلاین : 2

آمار کل سایت : 1298960