اقتصادی / شناسه خبر: 161428 / تاریخ انتشار : 1400/5/3 15:50
|

اختصاص هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای خوزستان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان از اختصاص هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای این استان خبر داد.

تامین نیوز / محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا موضوع تنش آبی به خاطر کاهش آورد رودخانه کرخه در مناطق غربی استان ایجاد شد و روستاهایی که در حاشیه این رودخانه بودند عمدتا با مشکلات کم آبی مواجه شدند.

 
وی گفت:  از سوی دیگر روستاهای شمال استان نیز با کاهش آب های زیرزمینی مواجه شدند و در نتیجه  تنش کم آبی در سطح استان رقم خورد.
 
وی افزود: برنامه های مختلفی برای حل این مشکل انجام شد و شرکت آب و فاضلاب استان مقدمات اولیه را در روستاها انجام و با استفاده از پیمانکاران و ایجاد تمهیدات لازم این مشکل را تا حدودی برطرف کرد.
 
وی اضافه کرد: هرچند تعدادی از روستاها همچنان در وضعیت کم آبی هستند که این مشکل با برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب در بازه زمانی یک ساله مرتفع خواهد شد البته تنش آبی در تعدادی از روستاها ظرف حداکثر سه ماه آینده برطرف می شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۵۴ روستای استان به صورت نوبتی آب دریافت می کنند که تعداد این روستاها به مرور کم می شود. وی افزود: به عنوان مثال اگر تاسیسات آبی روستای قلعه سحر ظرف سه هفته دیگر تمام و وارد مدار شود، مشکل کمبود آب ۱۹ روستای وابسته به این تاسیسات برطرف می شود.
 
وی با اشاره به کمک های برخی ارگان ها در بحث رفع تنش کم آبی افزود: در این راستا تفاهم نامه ای بین آب و فاضلاب استان و ستاد فرمان حضرت امام (ره) بسته شد که بر مبنای آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی این ستاد برای حل مشکل کم آبی استان اختصاص داده می شود.
 
کرمی نژاد گفت: به واسطه این تفاهم نامه باید نقاط ضعف، مشکلات و نارسایی های آبرسانی به ۷۰۲ روستا رفع و این تعداد روستا در مدار بهره برداری پایدار قرار بگیرند. 
 
وی عنوان کرد: جمعه گذشته جلسه ستاد بحران کشور در اهواز برگزار و طی آن ۲ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات کم آبی روستاهای استان مصوب شد که ۵۰ درصد آن واریز شده، همچنین از سوی ستاد فرمان حضرت امام نیز ۳۰۰ میلیارد ریال در اختیار ما قرار گرفته که مبلغ خوبی برای تکمیل پروژه های آبرسانی است.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: علاوه بر این ۲ اعتبار، حدود یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبارات تنش آبی در اختیار داریم همچنین اعتبار دیگری نیز در بحث محرومیت زدایی داریم که در مجموع هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای استان در نظر گرفته شده که امیدواریم تا آخر امسال مشکلات آبرسانی به این روستاها را به لحاظ فنی  و مهندسی برای یک دوره طولانی مدت حل کنیم.
 
پس از سه هفته از تنش آبی در شهرستان دشت آزادگان با رهاسازی آب از سد کرخه، روز چهارشنبه هفته گذشته آب به رفیع ، بستان ، سوسنگرد و برخی از نقاط این شهرستان رسید. 
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 2

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 178

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298954