اقتصادی / شناسه خبر: 60564 / تاریخ انتشار : 1395/8/19 18:34
|
مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛

دسترسی آزاد به اطلاعات در دستور کار دولت است

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله موارد مهم در دستور کار دولت بوده و با این موضوع رانت های اطلاعاتی از بین می رود.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، شهیدندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری که بعد از ظهر چهارشنبه در نمایشگاه مطبوعات برگزار کرد، گفت: خوشحالم در نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» حضور دارم؛ رییس جمهور هم در صدد تعامل سازنده با جهان هستند و در حوزه فرهنگ هم این وعده را داده بودیم که به جای فرهنگ دولتی یک دولت فرهنگی داشته باشیم.

مولاوردی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم همه کمک کنند تا جامعه تحقق وعده های انقلاب اسلامی که همانا ایجاد جامعه ای فرهنگی است را شاهد باشد و در این میان رسانه ها نقش مهی ایفاء می کنند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خاطر نشان کرد: رسانه ها یاس و نا امیدی را در جامعه ترویج نکنند که همه از این وضعیت متضرر خواهند بود.

مولاوردی در مورد استفاده از ظرفیت زنان در سطوح مختلف اجرایی دولت بیان کرد: هم اکنون شرایطی وجود دارد که از حضور زنان توانمند بیشتر در عرصه های مدیریتی و اجرایی استفاده کنیم و از ابتدای دولت هم این موضوع در برنامه کارهای دولت بود.

وی در مورد انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان، به تشکیل کمیته حقیقت یاب در تشخیص صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: هنوز نتایج این کمیته اعلام نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در رابطه با کاهش 11 آسیب اجتماعی در همکاری با دستگاه های دیگر گفت: از این پس وزیر کشور قائم مقام شورای آسیب های اجتماعی است و رییس جمهور ریاست این شورا را بر عهده گرفت و بر این اساس ستادهای مقابله با آسیب های اجتماعی را در تمام دستگاه ها تشکیل می دهیم.

مولاوردی به اقدامات فوق العاده و اثر بخش کمیته های مربوط به آسیب های اجتماعی اشاره  کرد و گفت: طبق جلسه ای که رهبری در این رابطه داشتند دیگر دستگاه ها جزیره ای اقدام نمی کنند و این وضعیت امیدوار کننده است و باید برای تحقق اهداف عزم عمومی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: اینکه در آسیب های اجتماعی انگشت اتهام را به سمت زنان نشانه رویم درست نیست و سعی ما این است که تأثیر آسیب ها را متوجه جامعه و خانواده کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در مورد اخراج 43 هزار نفر در خصوص مرخصی زایمان اعلام کرد: این خبر بازنشر داده شده بود و مربوط با سال 92 بود. در این دولت بیشترین وقت و انرژی در این موضوع صرف شد و مقرر شد دستگاه ها از اعتبارات خود اجرای این طرح را تأمین کنند.

مولاوردی به رأی دیوان عدالت اداری نیز پرداخت و گفت: با رأی دیوان عدالت اداری اجرای مرخصی زایمان مورد حمایت قرار گرفت و سازمان ها ملزم به رعایت هستند با این وجود به دنبال تطبیق موقعیت های موفق دنیا و بومی سازی در مورد اجرای مرخصی زایمان هستیم.

وی در رابطه با برنامه توسعه در حوزه زنان اظهار کرد: بررسی هایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که هنوز در مورد نیمی از جمعیت کشور که زنان هستند به توازن دست نیافتیم.

 

 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 24

بازدید دیروز : 24

بازدید ماهانه : 252

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299675