ورزشی / شناسه خبر: 161392 / تاریخ انتشار : 1400/4/21 17:15
|

مسی به مارادونا رسید؛ دیگر بهانه‌ای وجود ندارد

لیونل مسی برای اولین بار با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین به قهرمانی در یک تورنمنت معتبر دست پیدا کرد.

تامین نیوزتیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار نهایی رقابت‌های کوپاآمریکای سال ۲۰۲۱ موفق شد برزیل را در خانه‌اش و در ورزشگاه ماراکانا با تک گل آنخل دی‌ماریا شکست دهد و جام قهرمانی را بعد از ۲۸ سال به ارمغان بیاورد.

لیونل مسی سرانجام به انتظارها پایان داد و بعد از ناکامی در فینال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به اولین جام با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دست پیدا کرد و به بدبیاری‌ها پایان داد. او پیش از از این موفق شده بود در جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۰۵ و همچنین المپیک تابستانی پکن در سال ۲۰۰۸ مدال طلا را به دست بیاورد اما با تیم بزرگسالان هیچوقت به چنین موفقیتی نرسیده بود و خیلی‌ها بر این باور بودند که مارادونا همچنان نسبت به او برتری دارد چون در رده ملی به قهرمانی رسیده است.

مارادونای فقید اما دقیقا مانند مسی سه جام را با آلبی سلسته به دست آورد. البته که ارزش بردن جام جهانی از همه عناوین بیشتر است و مارادونا در سال ۱۹۸۶ موفق به فتحش شد ولی از طرفی اسطوره آرژانتین هیچوقت در کوپاآمریکا به قهرمانی نرسید و دو جام دیگرش مربوط به جام جهانی جوانان در سال ۱۹۷۹ و همچنین جام نه چندان معتبر آرتمیو فرانکی در سال ۱۹۹۳ می‌شود.

مسی حالا از نظر تعداد قهرمانی هم به مارادونا رسیده و این فرصت را دارد تا در ۳۵ سالگی و در جام جهانی ۲۰۲۲ با فتح جام جهانی، دیگر عنوان مهم در رده ملی را هم به دست بیاورد. با این وجود او همین حالا به تمام انتقادات پاسخ داده و موفق شده در سطح ملی به یک جام مهم دست پیدا کند و ستاره اصلی تیمش در راه کسب این عنوان باشد.

مسی در تیم ملی آرژانتین ۱۵۱ بازی انجام داده و با به ثمر رساندن ۷۶ گل، میانگین نیم گل در هر مسابقه را به ثبت رسانده است. ال‌دیگو هم در ۹۱ بازی ملی ۳۴ گل زد تا متوسط گل‌هایش در عدد ۰.۳۷ قرار بگیرد. باید دید پایان کار مسی در لباس آلبی سلسته چگونه خواهد شد.

منبع: ایرنا

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 21

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 647

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1299423