سیاسی / شناسه خبر: 161410 / تاریخ انتشار : 1400/4/29 16:55
|
رییس جمهور منتخب:

گسترش روابط با همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی دولت سیزدهم است

رییس جمهور منتخب در گفتگوی تلفنی رییس جمهور ترکمنستان گفت: گسترش روابط با همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

تامین نیوز / حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان با وی ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان به عنوان عید بزرگ مسلمانان و نیز تبریک سالروز استقلال این کشور، گفت:‌ گسترش روابط با همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

 
رییس جمهور منتخب با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان فراتر از یک کشور صرفا همسایه است، به ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای ارتقای سطح روابط اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید دارم که گفتگوهای عملیاتی برای شتاب‌بخشی به توسعه روابط باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.
 
حجت الاسلام رییسی با تاکید بر تداوم و تقویت همکاری‌های بین‌المللی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: تحولات افغانستان برای هر دو کشور اهمیت زیادی دارد و مقامات دو کشور باید گفتگوها و رایزنی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
وی با تشکر از دعوت رئیس جمهور ترکمنستان برای حضور در اجلاس سران اکو و کشورهای ساحلی خزر و نیز سفر رسمی به این کشور اظهار امیدواری کرد هر چه سریع‌تر امکان دیدار و گفتگو با وی درباره مسائل مورد علاقه دو کشور فراهم شود.
 
قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن عید قربان، برای آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست جمهوری آرزوی موفقیت‌های فراوان کرد و گفت: روابط تهران و عشق‌آباد دارای ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی است که دو ملت را عمیقا به هم پیوند می دهد.
 
بردی محمداف با بیان اینکه روابط دو کشور بر اساس اصول برابری، احترام متقابل و منافع دوجانبه گسترش یافته است، افزود: همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در عرصه‌های بین‌المللی نیز در سطح بالایی برقرار است.
 
رییس جمهور ترکمنستان از دکتر رئیسی دعوت کرد تا در اولین فرصت سفر رسمی به ترکمنستان داشته باشد و همچنین از ایشان برای حضور در ششمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر و نیز پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) دعوت به عمل آورد.
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 7

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 162

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298938