سیاسی / شناسه خبر: 161442 / تاریخ انتشار : 1400/5/17 12:10
|

قالیباف: رسالت خبرنگاران روشن کردن واقعیات و شفاف‌سازی در جامعه است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند.

تامین نیوز /محمدباقر قالیباف روز یکشنبه و همزمان با سالروز گرامیداشت ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار در حاشیه جلسه علنی مجلس به محل استقرار خبرنگاران مجلس آمد و این روز را به همه خبرنگاران حاضر تبریک گفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند. 

وی افزود: خبرنگاران در حقیقت حلقوم مردم در بیان مشکلات مردم هستند واین روز رابه همه شما تبریک گفته و آرزو می‌کنم این روز بر همه شما مبارک باشد.
قالیباف درباره اینکه چه انتظاری از خبرنگاران برای تعامل بیشتر بین مجلس یازدهم و دولت سیزدهم می‌رود، گفت: قانون اساسی وظایف قوا را به صورت مستقل مشخص کرده است و اصل تفکیک قوا بسیار خوب است. اما حل مشکلات مردم و پیشرفت و رشد جامعه با اولویت اقتصادی همراه است و این نیازمند یک همدلی، همکاری، انسجام و فهم اولویت‌های مشترک است. حتی در برخی اوقات معتقدم برای حل مشکلات، باید روش‌های اجرا و رویکردهای مشترکی را قائل شویم.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حاضر محکوم به موفقیت هستیم، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد و این بار سنگین بر دوش دولت است و ما در مجلس با همدلی و همراهی مکلفیم نقش نظارتی و قانونگذاری و ریل‌گذاری کار را هم انجام دهیم واین موضوع با آیت الله رییسی رییس محترم جمهوری و آقای اژه ای نیز مطرح شده است.
وی ادامه داد: دوستان خبرنگار نیز در این راه بسیار می‌توانند موثر باشند تا همراه با هم‌افزایی، روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها برای به حل مشکلات مردم کمک کنند و به مشکلات جدی جامعه بپردازیم.
قالیباف تاکید کرد: اگر جایی احساس می‌کنیم که مجلس، دولت یا قوه قضاییه از مسیر اصلی خود در حال فاصله گرفتن است و به حاشیه می‌رود، نقش خبرنگاران بسیار موثر است که جهت درست را یادآوری کنند و این رسالت بزرگی بر عهده خبرنگاران است.
وی درباره بیانیه هفت کشور صنعتی جهان در خصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی گفت: همواره بر این مسئله تأکید داشته‌ایم که ما با هر گونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم اما کسانی که خود داعش و تروریست‌ها را تربیت کردند و در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید جانب حق به خود بگیرند.
رییس قوه مقننه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در رأس تروریست‌ها قرار دارد، عنوان کرد: ما همواره قانون و مقررات را دنبال کردیم و همواره مدافع امنیت راه‌های بین‌المللی و مبادله انرژی در سراسر دنیا هستیم.
وی افزود: در حادثه‌ اخیر می‌بینید که در ساعات ابتدایی چه مواضعی گرفتند و پس از آن چطور عقب‌نشینی کردند.
در ادامه قالیباف دغدغه‌های خبرنگاران را شنید و در نهایت با آنها عکس یادگاری گرفت.
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 11

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 166

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298942